Gr | En
Eled menu
10 λόγοι για τους οποίους πρέπει να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics
 
Το Google Analytics είναι ένα από τα πιο δημοφιλή λογισμικά ψηφιακής ανάλυσης.
Είναι η δωρεάν υπηρεσία ανάλυσης της Google που σας επιτρέπει να αναλύσετε σε βάθος τις λεπτομέρειες σχετικά με τους επισκέπτες στον ιστότοπό σας.
Παρέχει πολύτιμες γνώσεις που μπορούν να σας βοηθήσουν να διαμορφώσετε μια επιτυχημένη στρατηγική για την επιχείρησή σας.
Είναι δεδομένο ότι σήμερα όλες σχεδόν οι επιχειρήσεις έχουν online παρουσία μέσω διαδικτύου. Ως εκ τούτου, είναι πολύ σημαντικό για σας να μάθετε την εσωτερική δομή του ιστότοπού σας για να δείτε αν επιτυγχάνει τον σκοπό του ή όχι.
Για αυτό, πρέπει να γνωρίζετε τις λεπτομέρειες του τι κάνουν οι άνθρωποι όταν επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, πόση ώρα παραμένουν και τι σελίδες επισκέπτονται στον ιστότοπό σας.
Ανεξάρτητα από το αν είστε ιστότοπος ηλεκτρονικού εμπορίου ή ενημερωτικό ιστολόγιο, θα πρέπει να κατανοήσετε και να μελετήσετε τη συμπεριφορά των επισκεπτών σας για την επίτευξη καλύτερων αποτελεσμάτων.
Με βάση τα παρακάτω, υπάρχουν μερικοί λόγοι για τους οποίους χρησιμοποιείτε το Google Analytics για να έχετε καλύτερες πληροφορίες σχετικά με τον ιστότοπό σας και τους επισκέπτες.
 
1. Είναι δωρεάν
Πρέπει να έχετε ακούσει το ρητό ότι "Δεν υπάρχει δωρεάν γεύμα." Αλλά στην περίπτωση του Google Analytics, δεν είναι αλήθεια.
Η Google δεν σας χρεώνει τίποτα για τη χρήση του Google Analytics. Δεν χρειάζεται να πληρώσετε τίποτα για να χρησιμοποιήσετε αυτό το προϊόν.
Με αυτόν τον τρόπο μπορείτε να επενδύσετε ένα αξιοπρεπές ποσό του προϋπολογισμού σας σε άλλους σημαντικούς πόρους.
Επιπλέον, σας παρέχει σημαντικές πληροφορίες, αριθμούς και στατιστικά στοιχεία που χρειάζεστε για να μεγιστοποιήσετε την απόδοση του ιστοτόπου σας δωρεάν.
 
2. Αυτόματη συλλογή δεδομένων
Το Google Analytics διαθέτει μια λειτουργία που μειώνει τις εργασίες που απαιτούνται για την τοποθέτηση δεδομένων των Google Analytics στα Έγγραφα του Google, στους ιστότοπους ή στα υπολογιστικά φύλλα.
Το μόνο που χρειάζεται να κάνετε είναι να ρυθμίσετε το λογαριασμό σας στο Google Analytics και να αντιγράψετε ένα απλό κομμάτι κώδικα στον ιστότοπό σας.
Αυτό θα επιτρέψει στο Google Analytics να ξεκινήσει αυτόματα τη συλλογή δεδομένων από τον ιστότοπό σας και να κάνει τα ανάλογα reports.
Δεν χρειάζεται να εκτελέσετε καμία ενέργεια για να λάβετε τα δεδομένα. Το Google Analytics κάνει όλη τη δουλειά για εσάς.
Μπορείτε να έχετε πρόσβαση στα reports σας χωρίς καθυστέρηση. Αυτή η λειτουργία του Google Analytics όχι μόνο εξοικονομεί χρόνο στην εργασία σας αλλά και σας δίνει άμεση πρόσβαση στα reports. Με αυτό, σύντομα θα μπορείτε να εφαρμόσετε στρατηγικές για την καλύτερη απόδοση του ιστότοπού σας.
 
3. Μπορείτε να δημιουργήσετε προσωποποιημένα reports.
 Ένα προσωποποιημένο report είναι ένα report που δημιουργείτε από εσάς. Στο Google Analytics, μπορείτε να επιλέξετε ένα από τα πολλά reports που δημιουργεί η Google ή ακόμα και να δημιουργήσετε τo δικό σας προσωποποιημένο report χρησιμοποιώντας τη διασύνδεση μεταφοράς και απόθεσης. Μπορείτε να επιλέξετε τις διαστάσεις και τις μετρήσεις και να αποφασίσετε πώς θα εμφανίζονται. 
 
4. Εύκολη ενσωμάτωση με άλλα εργαλεία και πλατφόρμες
 Ένα άλλο αξιοσημείωτο χαρακτηριστικό των Google Analytics είναι ότι μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί με άλλα εργαλεία και πλατφόρμες. Όπως ακριβώς και όλες οι άλλες υπηρεσίες της Google, το Google Analytics είναι ξεκάθαρο και εύχρηστο. Όχι μόνο λειτουργεί πολύ καλά στην επιφάνεια εργασίας, αλλά είναι απόλυτα συμβατό με Smartphone και Tablets μέσω της εφαρμογής στο Google Play Store. Το Google Analytics μπορεί εύκολα να ενσωματωθεί με το Google AdWords. Όταν συνδέετε το λογαριασμό AdWords με το Analytics, ευθυγραμμίζετε δύο εργαλεία και τους δίνετε τη δυνατότητα να συνεργαστούν. Αυτή η συνεργασία θα σας δώσει πληροφορίες που θα οδηγήσουν στην επιτυχία των καμπανιών σας στο AdWords. Ως εκ τούτου, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Google Analytics σε όλες τις συσκευές ώστε να εφαρμόσετε εύκολα δεδομένα σε άλλα γνωστά προϊόντα της Google όπως το Google AdWords και την Google αναζήτηση. 
 
5. Ικανότητα μέτρησης της εσωτερικής αναζήτησης ιστότοπου   
Ο εσωτερικός ιστότοπος αποκαλύπτει τι αναζητούν οι δυνητικοί πελάτες κατά την άφιξή τους στον ιστότοπό σας. Αποκαλύπτει επίσης τις ευκαιρίες ανάπτυξης, αποκαλύπτοντας τις περιπτώσεις όπου η συγκεκριμένη κατάσταση μπορεί να είναι ασαφής ή να μην υπάρχει στον ιστότοπό σας. Ευτυχώς, το Google Analytics σάς επιτρέπει να παρακολουθείτε τις εσωτερικές αναζητήσεις ιστότοπου με λίγη προσαρμογή. Με αυτό το χαρακτηριστικό της εσωτερικής αναζήτησης ιστότοπου, μπορείτε να έχετε καλύτερη εικόνα σχετικά με το τι αναζητούν οι χρήστες στον ιστότοπό σας. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να κάνετε τις απαραίτητες αλλαγές ή προσθήκες ανάλογα, για να βελτιώσετε την απόδοση του ιστότοπού σας.
 
6. Να καταλάβετε γιατί οι επισκέπτες εγκαταλείπουν τον ιστοχώρο σας
Ο ρυθμός εγκατάλειψης είναι μία από τις σημαντικότερες μετρήσεις που αναφέρεται στο ποσοστό των επισκεπτών που εγκαταλείπουν τον ιστότοπό σας αφού επισκέπτονται μόνο μία σελίδα.
Επιπλέον, είναι εξαιρετικά σημαντικό να μειωθεί το ποσοστό αυτό όσο το δυνατόν περισσότερο.
Πολλές επιχειρήσεις έχουν μεγάλη κίνηση αλλά όχι επαρκείς μετατροπές (conversions).
Αυτό σημαίνει ότι οι επισκέπτες έρχονται στον ιστότοπό σας, αλλά δεν βρίσκουν αυτό που ψάχνουν. Αυτό οδηγεί σε υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης.
Ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης απαιτεί άμεση δράση για τον προσδιορισμό του λόγου πίσω από αυτό.
Ωστόσο, το Google Analytics παρέχει λεπτομερή αναφορά για τις σελίδες που αντιμετωπίζουν υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης.
Ο λόγος για ένα υψηλό ποσοστό εγκατάλειψης μπορεί να είναι ότι ο ιστότοπός σας δεν έχει βελτιστοποιηθεί σωστά ή ίσως η σελίδα προορισμού σας δεν είναι αρκετά ελκυστική.
Επομένως, με τη λεπτομερή αναφορά σχετικά με το ποσοστό εγκατάλειψης, μπορείτε να βρείτε τρόπους και μέσα για να μειώσετε το ποσοστό εγκατάλειψης του ιστότοπού σας.
 
7. Για να γνωρίζετε την ηλικία, το φύλο, το ενδιαφέρον, τη συσκευή και την τοποθεσία του κοινού σας.
Με το Google Analytics, μπορείτε να αποκαλύψετε πολύτιμα δεδομένα σχετικά με το κοινό σας, ώστε να προσδιορίσετε ποια κανάλια οδηγούν το μεγαλύτερο μέρος της επισκεψιμότητας στον ιστότοπό σας.
Η ενότητα "Κοινό" παρέχει πολλές πληροφορίες σχετικά με τα άτομα που επισκέπτονται τον ιστότοπό σας, όπως την ηλικία, το φύλο, τα ενδιαφέροντά τους, τις συσκευές και την τοποθεσία.
Σας δίνει επίσης δεδομένα σχετικά με τον τρόπο με τον οποίο οδηγήθηκαν οι επισκέπτες στην ιστοσελίδα σας.
(i) Ηλικία: Είναι ένας από τους καλύτερους δείκτες για το πού ξοδεύει το κοινό το μεγαλύτερο μέρος του χρόνου. Η γνώση της μέσης ηλικίας του κοινού του ιστότοπού σας μπορεί να σας βοηθήσει να βελτιστοποιήσετε ανάλογα τον ιστότοπό σας.
(ii) Φύλο: Η μεταβλητή φύλου σας βοηθά να περιγράψετε το κοινό σας. Το φύλο του κοινού διαδραματίζει σημαντικό ρόλο στο πώς επικοινωνούν και συμμετέχουν στο διαδίκτυο.
(iii) Ενδιαφέροντα: Με το Google Analytics, μπορείτε να κατανοήσετε πολύ καλά τα ενδιαφέροντα του κοινού σας και να βελτιστοποιήσετε τον ιστότοπό σας σύμφωνα με τα ενδιαφέροντά του.
(iv) Συσκευή: Το Google Analytics σας παρέχει επίσης πληροφορίες για το είδος της συσκευής που χρησιμοποιούν. Με αυτές τις πληροφορίες, μπορείτε να βοηθήσετε τον ιστότοπό σας να ανταποκρίνεται καλύτερα σε διάφορες συσκευές.
(v) Τοποθεσία: Η κατανόηση της τοποθεσίας από την οποία προέρχονται οι πελάτες σας σας βοηθά να διαμορφώσετε στρατηγικές μάρκετινγκ ανάλογα με τη φυσική θέση των πιθανών πελατών σας. Η λειτουργία γεωγραφικού εντοπισμού του Google Analytics όχι μόνο σας επιτρέπει να γνωρίζετε τη χώρα από την οποία προέρχονται οι επισκέπτες σας, αλλά ακόμα και την πόλη από όπου διαμένουν, έως και τη γλώσσα που χρησιμοποιούν.
 
8. Να καταλάβετε ποιες κοινωνικές πλατφόρμες πρέπει να στοχεύσετε   
Οι κοινωνικές πλατφόρμες είναι ένας πολύ καλός τρόπος αυξήσετε την κίνηση στο site σας και να προσελκύσετε πιθανούς πελάτες. Με το Google Analytics, έχετε πρόσβαση να μάθετε τι προσελκύει την προσοχή των χρηστών και στη συνέχεια μπορείτε να τοποθετήσετε τη διαφήμιση σας αναλόγως. Για να επιλέξετε την καλύτερη πλατφόρμα ώστε να διαφημίσετε στους πελάτες σας, πρέπει να ορίσετε έναν γενναιόδωρο προϋπολογισμό για τις διαφημίσεις κοινωνικών μέσων. Για παράδειγμα: Εάν βλέπετε το μέγιστο της αφοσίωσης του πελάτη σας στο Facebook και ένα σημαντικό ποσό κίνησης από το Twitter, τότε σύμφωνα με αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να ορίσετε μεγαλύτερο προϋπολογισμό για το Facebook και συγκριτικά μικρότερο προϋπολογισμό στο Twitter για να αποκτήσετε περισσότερους πελάτες. Με το Google Analytics, μπορείτε να μετρήσετε την απόδοση όλων των κοινωνικών πλατφορμών που χρησιμοποιείτε. Μπορείτε επίσης να ελέγξετε την αξία της μετατροπής κάθε κοινωνικής πλατφόρμας, την κυκλοφορία που εισέρχεται από παραπομπές κοινωνικών δικτύων και τον αριθμό των χρηστών που μιλάνε για εσάς. 
9. Να καταλάβετε τι είδους περιεχόμενο θα πρέπει να γράψετε 
Το περιεχόμενο είναι ο βασιλιάς και αν δημιουργηθεί σωστά μπορεί να σας βοηθήσει να πάρετε πολύ περισσότερη επισκεψιμότητα και πιθανούς επισκέπτες. Το καλό περιεχόμενο είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους για να προσεγγίσετε τους πελάτες σας. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο πολλές επιχειρήσεις δημιουργούν ιστολόγια και infographics και που μπορούν να προσθέσουν αξία στους πελάτες σας. Το Google Analytics σάς βοηθά να διατηρείτε δεδομένα για το περιεχόμενο και τις προβολές και κοινοποιήσεις που λαμβάνει. Με αυτά τα δεδομένα, μπορείτε να βελτιώσετε τα κορυφαία προβαλλόμενα blogs έτσι ώστε να απευθύνονται στους πελάτες με πιο παραγωγικό τρόπο. 
 
10. Για να ελέγξετε αν επιτυγχάνετε στόχους   
Οι στόχοι στο Google Analytics σάς βοηθούν να παρακολουθείτε πόσο η επιχείρησή σας βελτιώνεται. Μπορείτε επίσης να ορίσετε έναν αριθμό στόχων που θα σας βοηθήσουν να παρακολουθείτε το ταξίδι του πελάτη με βάση τις ενέργειές του. Μπορεί να υπάρχουν διαφορετικοί τύποι στόχων, όπως η πραγματοποίηση μιας αγοράς, η υποβολή μιας φόρμας, η εγγραφή σε newsletters, η λήψη ενός ebook. Αν ένας νέος επισκέπτης φτάσει στη σελίδα προορισμού και ολοκληρώσει τη συγκεκριμένη φόρμα, συμπεριλαμβανομένης της διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, μόλις ολοκλήρωσε ένα στόχο που τέθηκε από εσάς. Ως εκ τούτου, με αυτές τις πληροφορίες, ο ιστότοπός σας μετέτρεψε έναν επισκέπτη σε πελάτη, προσθέτοντας επιτυχία στην επιχείρησής σας. 
 
Συμπέρασμα 
Το Google Analytics μπορεί να κάνει θαύματα για την επιχείρησή σας με πιο προηγμένους τρόπους. Σας παρέχει πολύτιμες πληροφορίες που μπορείτε να χρησιμοποιήσετε για να βελτιώσετε την απόδοση του ιστότοπού σας και να αυξήσετε τις μετατροπές. Παρά το γεγονός ότι υπάρχουν τόσες πολλές άλλες πλατφόρμες διαχείρισης αναλυτικών στοιχείων, το Google Analytics παραμένει μια δωρεάν, πολύ κατάλληλη λύση για τη διαχείριση των αναλυτικών στοιχείων του ιστότοπού σας. 
 
Πηγή:medium.com
10 λόγοι για να χρησιμοποιείται Analytics
Επιλογές Cookie
Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του eled.gr.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Ρυθμίσεις OK

Η ιστοσελίδα μας (www.eled.gr) συλλέγει τα εξής cookies:


Αυτά τα cookies είναι απαιτούμενα για την ομαλή λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Μπορείτε να ορίσετε στο πρόγραμμα περιήγησής σας να αποκλείει αυτά τα cookies, αλλά ο ιστοτοπός μας μπορεί να μην λειτουργεί σωστά.


Αυτά τα cookies μας επιτρέπουν να μετράμε την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου μας και να παρακολουθούμε τις πηγές επισκεψιμότητας, συλλέγοντας δεδομένα. Μπορούν επίσης να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε ποια προϊόντα και ενέργειες είναι πιο δημοφιλή.


Αυτά τα cookies συνήθως καθορίζονται από τους συνεργάτες μας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν ένα προφίλ με τα ενδιαφέροντά σας και να σας εμφανιστούν αργότερα σχετικές διαφημίσεις. Αν δεν θέλετε αυτά τα cookies, δεν θα σας εμφανίζονται στοχευμένες διαφημίσεις για τα ενδιαφέροντά σας.

Αποθήκευση