Marketing Agency vs Εσωτερική ομάδα | ΕΛΕΔ - Ελληνική Εταιρία Διαδικτύου
Gr | En
Eled menu

Εάν είστε ιδιοκτήτης επιχείρησης, το ψηφιακό μάρκετινγκ είναι μία από τις καλύτερες στρατηγικές για να βοηθήσετε την επιχείρησή σας να αναπτυχθεί, να προσεγγίσετε περισσότερους δυνητικούς πελάτες και να αυξήσετε τα έσοδα. Είτε θέλετε να χρησιμοποιήσετε τη βελτιστοποίηση μηχανών αναζήτησης (SEO), τη διαφήμιση πληρωμής ανά κλικ (PPC) ή το μάρκετινγκ μέσων κοινωνικής δικτύωσης, το διαδικτυακό μάρκετινγκ μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας.

Ένα ερώτημα που έχουν πολλές επιχειρήσεις σχετικά με το ψηφιακό μάρκετινγκ, ωστόσο, είναι εάν πρέπει να διατηρήσουν το μάρκετινγκ εντός της εταιρείας ή να συνεργαστούν με μια διαδικτυακή εταιρεία μάρκετινγκ. Είναι μια εξαιρετική ερώτηση και αυτός ο οδηγός στοχεύει να απαντήσει σε όλες τις ερωτήσεις σας σχετικά με το εσωτερικό μάρκετινγκ σε σχέση με το μάρκετινγκ.

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του εσωτερικού μάρκετινγκ - ή υπαλλήλου έναντι του marketing agency;

Το εσωτερικό μάρκετινγκ βασίζεται σε μια ομάδα μάρκετινγκ εντός της επιχείρησης ή έναν υπάλληλο, τα οποία διατηρεί η εταιρεία σας, για την προώθηση της. Συγκριτικά, το marketing agency χρησιμοποιεί μια εξωτερική ομάδα μάρκετινγκ, την οποία πληρώνετε για να χρησιμοποιήσετε, για την προώθηση της επιχείρησής σας.

Το εσωτερικό μάρκετινγκ περιστρέφεται γύρω από τη δημιουργία μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ για την ανάπτυξη, τη διαχείριση και τη διατήρηση της στρατηγικής ψηφιακού μάρκετινγκ. Το ερώτημα είναι, πρέπει η επιχείρησή σας να επενδύσει τους πόρους της σε μια εσωτερική έναντι εξωτερικής ομάδας;

Πλεονεκτήματα

Τα πλεονεκτήματα της εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ ή του υπαλλήλου περιλαμβάνουν:

    Εξοικείωση με τη μάρκα

Όταν έχετε μια εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ ή έναν υπάλληλο, γνωρίζουν την επωνυμία σας, η οποία ενημερώνει όλες τις αποφάσεις μάρκετινγκ και το υλικό τους. Ενώ οι εταιρείες θα γνωρίσουν την αξία, τον τόνο και τη συνολική επωνυμία της εταιρείας σας, αυτή η διαδικασία απαιτεί χρόνο.

    Πρόσβαση

Είναι επίσης εύκολο να αποκτήσετε πρόσβαση στην εσωτερική σας ομάδα μάρκετινγκ — απλώς πηγαίνετε στο γραφείο ή το γραφείο τους. Συγκριτικά, τα πρακτορεία δεν βρίσκονται ακριβώς δίπλα. Πρέπει να τηλεφωνήσετε ή να στείλετε email για να συνομιλήσετε, γι' αυτό (αν η επιχείρησή σας αναθέτει σε εξωτερικούς συνεργάτες το μάρκετινγκ της), θέλετε μια εταιρεία που να ανταποκρίνεται.

    Συγκεντρώση

Οι εσωτερικές ομάδες μάρκετινγκ εστιάζουν 100% στην επιχείρησή σας. Ενώ οι εταιρείες θα μάθουν την επωνυμία σας και θα αφιερώσουν χρόνο στη στρατηγική μάρκετινγκ της, επικεντρώνονται επίσης σε άλλους πελάτες και τις ανάγκες μάρκετινγκ τους. Ανάλογα με την εταιρεία σας, μπορεί να προτιμάτε να έχετε μια ομάδα αποκλειστικά για τον εαυτό σας

     Ελεγχος

Όταν αναθέτετε σε τρίτους το μάρκετινγκ σας, μοιράζεστε τις ευθύνες της στρατηγικής μάρκετινγκ που έχετε. Σε ορισμένες περιπτώσεις, οι επιχειρήσεις προτιμούν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο του μάρκετινγκ τους, κάτι που μπορεί να δυσχεράνει τη συνεργασία με μια αντιπροσωπεία. Γι' αυτό, αν σας αρέσει να έχετε αυτό το επίπεδο ελέγχου, είναι καλύτερο να δημιουργήσετε μια εσωτερική ομάδα.


Μειονεκτήματα

Ωστόσο, η δημιουργία μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ έχει ορισμένα μειονεκτήματα, όπως:

    Πρόσληψη υπαλλήλων

Η δημιουργία ενός τμήματος εσωτερικού μάρκετινγκ απαιτεί χρόνο, είτε προσλαμβάνετε ένα άτομο είτε τρία άτομα. Ο μέσος χρόνος πρόσληψης για μια θέση μάρκετινγκ είναι περίπου 50 ημέρες - αυτό είναι σχεδόν δύο μήνες.

Αυτός είναι πολύς χρόνος και πολλή δουλειά.

Το τμήμα ανθρώπινου δυναμικού σας, για παράδειγμα, πρέπει να δημιουργήσει και να περιγράψει την καταχώριση, καθώς και να εργαστεί για να προσελκύσει επαγγελματίες. Για να μην αναφέρουμε, πρέπει να προγραμματίσουν συνεντεύξεις και πιθανότατα θα απαιτήσουν τη συμβολή σας πριν επιλέξουν τη νέα πρόσληψη.

Είναι μια τεράστια επένδυση για την επιχείρησή σας η δημιουργία μιας ομάδας εσωτερικού μάρκετινγκ, καθώς και η συντήρησή της.

    Κόστος εργαζομένων

Η διατήρηση μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ δεν είναι η φθηνότερη επένδυση.

Το κόστος των μισθών που συνεπάγεται η διατήρηση μιας εσωτερικής ομάδας, δεν είναι μόνο ο μεικτός μισθός των εργαζομένων, έχει  επιπλέον έξοδα όπως εργοδοτικές εισφορές, ασφάλιση, συνταξιοδοτικά προγράμματα, ακόμη και εξοπλισμός, κάποιες επιπλέον παροχές, πάγια έξοδα θέσης εργασίας εντός εταιρείας κ.α

Για μικρές έως μεσαίες εταιρείες, μια εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ είναι μια τεράστια επένδυση. Αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο το κόστος διατήρησης αυτών των ομάδων είναι ένα από τα πιο σημαντικά μειονεκτήματα του εσωτερικού μάρκετινγκ — είναι μια τεράστια δέσμευση.

Αν και μια εταιρεία μάρκετινγκ δεν είναι δωρεάν, είναι συχνά πολύ πιο οικονομικά από το εσωτερικό μάρκετινγκ.

    Έξοδα λογισμικού

Εκτός από το κόστος πρόσληψης και διατήρησης μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ, έχετε και έξοδα λογισμικού μάρκετινγκ. Αυτά τα έξοδα μπορεί να κυμαίνονται από εργαλεία SEO, όπως το Ahrefs και το SEMrush, έως υπηρεσίες ανεξάρτητου επαγγελματία, όπως η γραφιστική ή η ανάπτυξη ιστού.

Αν και εξακολουθείτε να επενδύετε σε εργαλεία όπως αυτά όταν συνεργάζεστε με μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ, μπορείτε συχνά να βασίζεστε στην εταιρεία σας ότι θα έχει ένα σύνολο εργαλείων. Δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για το κόστος αυτών των προγραμμάτων, επειδή η εταιρεία πληρώνει για να τα χρησιμοποιήσει.

    Δυνατότητες

Οι ικανότητες της ομάδας, της εταιρείας σας και ο προϋπολογισμός μάρκετινγκ είναι ένα άλλο μειονέκτημα του εσωτερικού μάρκετινγκ.

Εάν εστιάσετε στο να δημιουργήσετε το τμήμα μάρκετινγκ από τοπικούς υποψηφίους, η περιοχή σας σας περιορίζει. Ανάλογα με την τοποθεσία σας, αυτός ο παράγοντας μπορεί να επιβραδύνει σημαντικά τις προσπάθειες πρόσληψής σας. Συγκριτικά, μια εταιρεία μπορεί να παρέχει την ομάδα και τα εργαλεία για να βοηθήσει την επιχείρησή σας.

Εαν δεν έχετε δυνατότητα να προσλάβετε ομάδα και προσλάβετε έναν και μόνο υπάλληλο, τότε καταλαβαίνετε πως ενας άνθρωπος δεν μπορεί να φέρει το επιθυμητό αποτέλεσμα.

    Επεκτασιμότητα

Όταν μπορείτε να κλιμακώσετε τις προσπάθειες μάρκετινγκ και την επιχείρησή σας, είναι ένα τεράστιο όφελος.

Δυστυχώς, είναι πιο δύσκολο για τις εσωτερικές ομάδες μάρκετινγκ να κλιμακωθούν από τις ομάδες πρακτορείων.

Αυτό συμβαίνει επειδή οι εταιρείες έχουν πρόσβαση σε μεγαλύτερο αριθμό μελών της ομάδας με διάφορα σύνολα δεξιοτήτων. Εάν, για παράδειγμα, η επιχείρησή σας θέλει να αυξήσει την καμπάνια της στη ΔΕΗ, καλέστε την εταιρεία σας και το κάνουν. Αυτό δεν συμβαίνει με το εσωτερικό μάρκετινγκ.

Με το εσωτερικό μάρκετινγκ, έχετε περιορισμένα μέλη της ομάδας και περιορισμένους πόρους. Εάν θέλετε να κλιμακώσετε τις προσπάθειές σας, πρέπει είτε να μειώσετε την εργασία σας αλλού είτε να προσλάβετε άλλο μέλος της ομάδας, κάτι που απαιτεί χρόνο.

    Εναλλαγή εργαζομένων

Όταν έχετε εσωτερικό προσωπικό, έχετε εναλλαγή εργαζομένων.

Ωστόσο, αυτό γίνεται αρνητικό στη συζήτηση μάρκετινγκ εσωτερικού και πρακτορείου, επειδή η απώλεια μελών της ομάδας μπορεί να επιβραδύνει και να βλάψει τις προσπάθειες μάρκετινγκ. Μπορεί επίσης να ασκήσει πίεση στο εναπομείναν προσωπικό, γεγονός που μπορεί να οδηγήσει σε κακή απόδοση και ακόμη υψηλότερους δείκτες κύκλου εργασιών.

Με μια εταιρεία, δεν χρειάζεται να ανησυχείτε για την παύση της στρατηγικής σας. Θα σας συνεργαστούν με ένα άλλο μέλος της ομάδας και θα συνεχίσουν την καμπάνια σας να προχωρήσει. Για την επιχείρησή σας, αυτό σημαίνει ότι μπορείτε να συνεχίσετε να αποκομίζετε αξία από το ψηφιακό μάρκετινγκ.

Marketing Agency

Το marketing agency παρέχει στην επιχείρησή σας μια εξωτερική ομάδα μάρκετινγκ, η οποία χρησιμοποιεί διάφορες στρατηγικές διαδικτυακού μάρκετινγκ για την ανάπτυξη της εταιρείας σας. Το ερώτημα, ωστόσο, είναι αν μια εταιρεία μάρκετινγκ Διαδικτύου είναι η καλύτερη επιλογή σας.

Πλεονεκτήματα

Η συνεργασία με μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ έναντι μιας εσωτερικής ομάδας μάρκετινγκ προσφέρει μερικά οφέλη, όπως:

    Εξειδίκευση

Όταν συνεργάζεστε με μια εταιρεία, έχετε τη δυνατότητα να επιλέξετε από τις πιο έμπειρες εταιρείες του κλάδου. Αυτό το προνόμιο επιτρέπει στην επιχείρησή σας να προσλαμβάνει πρακτορεία με ιστορικό στην αγορά σας, για παράδειγμα, ή μεγάλη εστίαση στην προτιμώμενη στρατηγική σας, όπως το SEO.

Η συνεργασία με έναν τόσο έμπειρο συνεργάτη μπορεί να βοηθήσει την εταιρεία σας να έχει τη μεγαλύτερη αξία και απόδοση επένδυσης (ROI) από το ψηφιακό μάρκετινγκ. Αν αναζητάτε την καλύτερη χρήση του προϋπολογισμού μάρκετινγκ που έχετε, μια έμπειρη εταιρεία μπορεί συχνά να προσφέρει.

    Δυνατότητες

Μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ συχνά διαθέτει δεξιότητες που δεν μπορούν να ταιριάξουν οι εσωτερικές ομάδες, ειδικά οι ομάδες εσωτερικού μάρκετινγκ σε μικρές έως μεσαίες επιχειρήσεις. Αυτές οι δυνατότητες μπορεί να κυμαίνονται από την πρόσβαση σε λειτουργίες beta στο Google Ads έως δεδομένα σχετικά με αποτελεσματικές τακτικές ή στρατηγικές.

Για παράδειγμα, εάν η επιχείρησή σας θέλει να δοκιμάσει μια στρατηγική όπως το geofencing, αλλά έχει μηδενική εμπειρία σε αυτήν, μια εταιρεία θα μπορούσε να προσφέρει ένα μοναδικό πλεονέκτημα. Έχουν όντως εμπειρία με τη χρήση γεωφρακτών και μπορούν να χρησιμοποιήσουν το υπόβαθρό τους για να βοηθήσουν την εταιρεία σας να έχει τα καλύτερα αποτελέσματα από το geofencing.

    Λογισμικό και εργαλεία

Με μια διαδικτυακή εταιρεία μάρκετινγκ, η επιχείρησή σας δεν χρειάζεται να ανησυχεί για την έρευνα ή την αγορά εργαλείων μάρκετινγκ. Η εταιρεία σας θα έχει συχνά ήδη πρόσβαση σε αυτά τα εργαλεία, όπως για την έρευνα λέξεων-κλειδιών, και θα τα χρησιμοποιεί για τη στρατηγική σας.


Σε ορισμένες περιπτώσεις, τα γραφεία ψηφιακού μάρκετινγκ θα διαθέτουν επίσης λογισμικό μάρκετινγκ που μπορεί να διευκολύνει τη μέτρηση και την παρακολούθηση της διαδικτυακής καμπάνιας μάρκετινγκ. Το WebFX, για παράδειγμα, παρέχει στους πελάτες του πρόσβαση στο MarketingCloudFX.

Αυτό το λογισμικό, το οποίο χρησιμοποιεί τεχνολογία τεχνητής νοημοσύνης και μηχανικής εκμάθησης, μπορεί όχι μόνο να παρακολουθεί την απόδοση επένδυσης μάρκετινγκ αλλά και να αναλύει τις στρατηγικές μάρκετινγκ για να βρει τρόπους βελτίωσης της καμπάνιας σας και να έχει καλύτερα αποτελέσματα από αυτήν.

    Διαφορετικές εξειδικεύσεις

Πολλές εταιρείες θα προσφέρουν επίσης στην επιχείρησή σας πρόσβαση σε μέλη της ομάδας που ειδικεύονται σε τομείς όπως:

    Social media
    Email Marketing
    Διαφήμιση
    Βελτιστοποίηση ποσοστού μετατροπής (CRO)
    SEO
    Σχεδιασμός ιστοσελίδων
    Copywriting
    Κι αλλα

Αυτό το επίπεδο και ο βαθμός εξειδίκευσης επιτρέπει στην επιχείρησή σας να επωφεληθεί από πολλαπλά κανάλια μάρκετινγκ, από κοινωνικά έως email. Συγκριτικά, εάν διαχειρίζεστε το μάρκετινγκ εντός της εταιρείας, πρέπει να περιορίσετε τις προσπάθειές σας.

    Επεκτασιμότητα

Σε σύγκριση με μια εσωτερική ομάδα μάρκετινγκ, μια εταιρεία μπορεί να κλιμακωθεί γρήγορα στην επιχείρησή σας.

Είτε θέλετε να αυξήσετε τις διαφημιστικές σας προσπάθειες επί πληρωμή κατά τη διάρκεια μιας πολυάσχολης σεζόν είτε να βελτιώσετε την παρουσία σας στα κοινωνικά δίκτυα, μια εταιρεία μπορεί να καλύψει τις ανάγκες σας. Για ένα εσωτερικό τμήμα μάρκετινγκ, είναι δύσκολο να ανταποκριθεί κανείς σε αυτές τις ανάγκες.

Είναι ακόμη πιο δύσκολο αν η επιχείρησή σας θέλει να σταματήσει τις προσπάθειες μάρκετινγκ.

Για παράδειγμα, ίσως θέλετε να θέσετε σε παύση τις διαφημιστικές καμπάνιες κατά τη διάρκεια της αργής σεζόν. Εάν προσλάβατε κάποιον για να διαχειρίζεται τις πληρωμένες καμπάνιες σας, αυτό τον αφήνει (και εσάς) σε δύσκολη θέση όσον αφορά την εύρεση εργασίας.


Κόστος

Κατά τη συζήτηση μεταξύ μιας αντιπροσωπείας ή ενός εσωτερικού τμήματος μάρκετινγκ, πολλές επιχειρήσεις θέλουν μια σύγκριση κόστους. Το κόστος εξαρτάται από την εργασία που θα ζητήσετε να υλοποιήσει η εταιρεία, αλλά είναι πιο οικονομικό από μια ομάδα μαρκετινγκ.


Μειονεκτήματα

Η συνεργασία με μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ έχει μειονεκτήματα, όπως:

    Τοποθεσία

Μπορείτε να βρείτε πρακτορεία σε όλο τον κόσμο, κάτι που γίνεται μειονέκτημα για τις επιχειρήσεις που θέλουν να συνεργαστούν με μια τοπική εταιρεία μάρκετινγκ. Για παράδειγμα, ίσως βρείτε την τέλεια εταιρεία για τον οργανισμό σας, αλλά βρίσκεται σε άλλη τη χώρα.

Αυτή η κατάσταση μπορεί να αποδειχθεί προκλητική κατά την ευθυγράμμιση των χρονοδιαγραμμάτων.

Γι' αυτό, εάν αποφασίσετε να συνεργαστείτε με μια εταιρεία σε διαφορετική ζώνη ώρας, συνεργαστείτε με μια εταιρεία που έχει εμπειρία σε τέτοιου είδους σχέσεις πελατών. Συχνά θα διαθέτουν διαδικασίες που κάνουν την εργασία μαζί τους απρόσκοπτη.

    Πολλαπλοί πελάτες

Το γεγονός ότι τα marketing agencies συνεργάζονται με διάφορες επιχειρήσεις μπορεί να κάνει ορισμένες εταιρείες να αισθάνονται παραμελημένες. Ωστόσο, εάν εργάζεστε με μια έμπειρη και εστιασμένη στον πελάτη εταιρεία, δεν θα πρέπει να έχετε αυτή την εντύπωση ή αίσθηση.

Όταν εργάζεστε με τον διαχειριστή του λογαριασμού σας, θα πρέπει να νιώθετε ότι είναι μέρος της επιχείρησής σας και της ομάδας σας. Αυτό είναι ένα σημάδι και η ποιότητα μιας έμπειρης εταιρείας ψηφιακού μάρκετινγκ. Εάν αισθάνεστε ότι σας πιέζει η εταιρεία σας, δεν είναι απαραίτητα σημάδι ότι χρειάζεστε μια εσωτερική ομάδα, αλλά ότι χρειάζεστε μια νέα εταιρεία.

    Ελεγχος

Οι εταιρείες που προτιμούν να έχουν τον απόλυτο έλεγχο της καμπάνιας μάρκετινγκ τους θα βιώσουν κάποιους αυξανόμενους πόνους όταν εργάζονται με μια εταιρεία ψηφιακού μάρκετινγκ. Αυτό συμβαίνει επειδή τα πρακτορεία συχνά λειτουργούν καλύτερα με κάποια ελευθερία.

Αν και θα σας ζητήσουν να υπογράψετε τη στρατηγική σας και τις διαφορετικές αποφάσεις καμπάνιας, παρέχοντάς τους την ελευθερία να κάνουν στρατηγικές επιλογές μπορεί να βοηθήσει την επιχείρησή σας να λάβει τα αποτελέσματα από την καμπάνια μάρκετινγκ.

Η εμπιστοσύνη της εταιρείας σας μπορεί επίσης να βοηθήσει την εταιρεία σας να μειώσει τα σημεία συμφόρησης που προκύπτουν από το μάρκετινγκ σε εξωτερικούς συνεργάτες. Εάν, για παράδειγμα, έχετε εμπιστοσύνη στον διαχειριστή του λογαριασμού σας για να κάνει τροποποιήσεις αντιγραφής διαφημίσεων, μπορεί να λάβει ζωντανά αυτές τις ενημερώσεις και να αρχίσει να λαμβάνει περισσότερα κλικ και πωλήσεις για τη διαφημιστική σας καμπάνια.

Είναι δική σας επιλογή ποια απόφαση θα πάρετε!

Marketing Agency vs Εσωτερική ομάδα
Επιλογές Cookie
Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του eled.gr.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Μάθετε περισσότερα ...
Ρυθμίσεις OK

Η ιστοσελίδα μας (www.eled.gr) συλλέγει τα εξής cookies:


Αυτά τα cookies είναι απαιτούμενα για την ομαλή λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Μπορείτε να ορίσετε στο πρόγραμμα περιήγησής σας να αποκλείει αυτά τα cookies, αλλά ο ιστοτοπός μας μπορεί να μην λειτουργεί σωστά.


Αυτά τα cookies μας επιτρέπουν να μετράμε την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου μας και να παρακολουθούμε τις πηγές επισκεψιμότητας, συλλέγοντας δεδομένα. Μπορούν επίσης να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε ποια προϊόντα και ενέργειες είναι πιο δημοφιλή.


Αυτά τα cookies συνήθως καθορίζονται από τους συνεργάτες μας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν ένα προφίλ με τα ενδιαφέροντά σας και να σας εμφανιστούν αργότερα σχετικές διαφημίσεις. Αν δεν θέλετε αυτά τα cookies, δεν θα σας εμφανίζονται στοχευμένες διαφημίσεις για τα ενδιαφέροντά σας.

Αποθήκευση