Marketing & Κορωνοϊός | ΕΛΕΔ - Ελληνική Εταιρία Διαδικτύου
Gr | En
Eled menu

Τι συμβαίνει και τι μπορείτε να κάνετε για να παραμείνετε (οικονομικά) υγιείς;


Είμαστε κοντά σας και μπορούμε να σας βοηθήσουμε!

Το ότι ο Κορωνοϊός θα επηρεάσει την παγκόσμια οικονομία είναι κάτι που δεν χρειάζεται καμία ανάλυση.
Καθώς ο Covid-19 (Κορωνοϊός) συνεχίζει να εξαπλώνεται σε ολόκληρο τον πλανήτη, αφήνοντας έναν συνεχώς αυξανόμενο κατάλογο εθνικών λουκέτων στο πέρασμά του, η κερδοφορία των καταστημάτων μηδενίζεται. Το ίδιο ισχύει και για την χώρα μας, που με το σταδιακό κλείσιμο καταστημάτων και εμπορικών δραστηριοτήτων, βλέπουμε την οικονομία μας να αιμορραγεί.

Αλλά τι γίνεται με το ηλεκτρονικό εμπόριο;
Η γενική αντίληψη είναι ότι ο αυτοπεριορισμός και το κλείσιμο καταστημάτων, εστιατορίων και μπαρ θα προκαλέσουν μια τεράστια αύξηση στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου, αλλά η πραγματικότητα μπορεί να μην είναι τόσο ρόδινη.

Ο βραχυπρόθεσμος αντίκτυπος του Κορωνοϊού στις ηλεκτρονικές πωλήσεις και το ψηφιακό marketing.
Μέχρι στιγμής, η επίδραση του κορωνοϊού στις πωλήσεις μέσω διαδικτύου έχει μοιραστεί και διαχωρίζεται κυρίως κατά μήκος των σειρών προϊόντων. Στο JD.com, που είναι ο μεγαλύτερος έμπορος λιανικής πώλησης στην Κίνα, οι πωλήσεις οικιακών συσκευών τετραπλασιάστηκαν και οι πωλήσεις νωπών τροφίμων υπερδιπλασιάστηκαν, στις αρχές Φεβρουαρίου σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος.
Στην Ελλάδα τα έσοδα εταιρειών που σχετίζονται με φαρμακευτικά και παραφαρμακευτικά προϊόντα (μάσκες, συμπληρώματα διατροφής κ.α.) καθώς  και υπηρεσίες υγειονομικής περίθαλψης έχουν πολλαπλασιαστεί ενώ αντίστοιχη μείωση γνωρίζουν κλάδοι όπως ο τουρισμός, αεροπορικές εταιρείες, μονάδες εστίασης κ.α.
Αύξηση στις πωλήσεις έχουν παρουσιάσει επίσης προϊόντα που σχετίζονται με τις δραστηριότητες των παιδιών στο σπίτι, όπως puzzle, επιτραπέζια κ.α.
Τεράστια αύξηση διαπιστώνεται και στις online αγορές στα super market, έχοντας ως αποτέλεσμα μεγάλες καθυστερήσεις στις ημερομηνίες παραλαβής των προϊόντων.
Αυξημένη δραστηριότητα παρουσιάζουν επίσης οι υπηρεσίες που προσφέρονται μέσω internet για online παιχνίδια, αλλά και την ενημέρωση, με τους καταναλωτές να ξοδεύουν περισσότερα χρήματα. Επίσης, η έξαρση του κορωνοϊού έχει προκαλέσει προβλήματα και στα σχολεία, με αποτέλεσμα τα μαθήματα μέσω διαδικτύου να ελκύουν περισσότερους ενδιαφερόμενους.
Αν τα μαθήματα που παραδίδεται μπορούν να παραδοθούν ως  100% διαδικτυακό μάθημα ή απλά να μπορεί κάποιος  να διαχειριστεί τα μαθήματα αυτά χωρίς προσωπικές συναντήσεις κάνοντας online / εξ’ αποστάσεως τότε γιατί το μάθημα να μην συνεχιστεί, ή η συνεδρία με τον ψυχολόγο;
Οι υπηρεσίες διαδικτυακής ψυχαγωγίας  όπως το Netflix και το Youtube περιμένουν να αυξήσουν τα ποσοστά διείσδυσης τους, και το ίδιο υπολογίζεται ότι θα συμβεί και με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης όπως το Facebook, το Instagram, κ.α.
Οι επιχειρήσεις  που αισθάνονται μείωση στα περιθώρια κέρδους, ενδέχεται να σκεφτούν να παγώσουν μεταβλητές όπως οι προϋπολογισμοί μάρκετινγκ ως στρατηγική αντίδρασης στο εγγύς μέλλον.
Από την άλλη όμως, οι δαπάνες διαφήμισης ευρύτερα πρόκειται να ανακατανεμηθούν υπέρ της διαφημιστικής δαπάνης στο διαδίκτυο, αφού το ποσοστό χρήσης τους πρόκειται να ανέβει κατακόρυφα τόσο σε αριθμούς χρηστών όσο και στον αριθμό των καθημερινών  ωρών ενασχόλησης των χρηστών, ως απόρροια του εγκλεισμού τους στο σπίτι.

Πώς να επιβιώσετε και να ευδοκιμήσετε.
Κάθε έμπορος ή προμηθευτής αυτή τη στιγμή, θα πρέπει να σκέφτεται:
«Ποιο είναι το σχέδιο έκτακτης ανάγκης μας;»

Ο Jack Welch έχει πει: "Ποτέ μην χάσετε μια ευκαιρία όπως μια καλή ύφεση."

1. Παίξτε για τη μεγάλη απόσταση!
Υπάρχουν βραχυπρόθεσμες ευκαιρίες εκεί έξω, αλλά οι επιχειρήσεις που θα επωφεληθούν περισσότερο θα είναι αυτές που έχουν μια μακροπρόθεσμη, συντηρητική άποψη και θα καταφέρουν να προσαρμοστούν στη "νέα κανονικότητα" που αναπόφευκτα θα προκύψει από αυτή την τρέχουσα κρίση.

2. Συνεχίστε το μάρκετινγκ σας!
Οι επιχειρήσεις  θα πρέπει να επανεξετάσουν τις στρατηγικές μάρκετινγκ και πιθανόν να μεταφέρουν τους προϋπολογισμούς από offline σε online, καθώς οι πελάτες περνούν περισσότερο χρόνο στο σπίτι τους και στα social media και λιγότερο χρόνο στους δρόμους.
Η κινεζική εταιρεία Midea είναι ένα εξαιρετικό παράδειγμα προσαρμογής σε αυτό το νέο τοπίο - έχουν αρχίσει να μεταδίδουν live-stream διάφορων διασημοτήτων που δείχνουν στους θεατές πώς να μαγειρεύουν, ενώ παραμένουν στο σπίτι, καθώς και άλλα περιεχόμενα με βάση το κορωνοϊό.

3. Να επικοινωνείτε πολύ, να είστε ανθρώπινοι και να έχετε ενσυναίσθηση με τους εργαζομένους και τους πελάτες σας.
Συνολικά, είναι εξαιρετικά σημαντικό τα εμπορικά σήματα να παραμένουν ευαίσθητα στη δημόσια εικόνα  που περιβάλλει την κρίση και αυτό πρέπει να αντανακλάται στα μηνύματα μάρκετινγκ και στις αλληλεπιδράσεις εξυπηρέτησης πελατών.

4. Μια νέα πραγματικότητα στην αγορά γεννιέται!
Έχει παρατηρηθεί ότι οι καταναλωτές που αγοράζουν χρησιμοποιώντας το ηλεκτρονικό εμπόριο και τις κινητές συσκευές τους κατά τη διάρκεια των μέτρων, συνεχίζουν να χρησιμοποιούν αυτές τις συμπεριφορές και μετά από αυτές τις περιόδους, με αποτέλεσμα την αύξηση του ποσοστού των διαδικτυακών πωλήσεων μετά την λήξη των μέτρων.
Αντιλαμβάνεστε ότι η κατασκευή e-shop  θα σημειώσει σημαντική αύξηση αυτή την περίοδο αλλά όταν αυτή τελειώσει δεν θα αφήσει μόνο περισσότερους ιδιοκτήτες ηλεκτρονικών καταστημάτων και περισσότερους ανθρώπους που θα έχουν στραφεί στο διαδίκτυο για  αγορές και ψυχαγωγία, αλλά μια τελείως διαφορετική αγορά από αυτήν που υπήρχε πριν τον κορωνοϊό .

Αν θέλεις ΔΩΡΕΑΝ συμβουλές, επικοινώνησε τώρα με το menoumespiti@eled.gr και πες μας πως μπορούμε να σε βοηθήσουμε.


Ευχόμαστε υγεία και ευημερία σε όλους σας!

Marketing & Κορωνοϊός
Επιλογές Cookie
Χρησιμοποιούμε cookies για την αποτελεσματικότερη λειτουργία του eled.gr.
Συνεχίζοντας την περιήγησή σας συμφωνείτε με τη χρήση τους.
Ρυθμίσεις OK

Η ιστοσελίδα μας (www.eled.gr) συλλέγει τα εξής cookies:


Αυτά τα cookies είναι απαιτούμενα για την ομαλή λειτουργία του ιστότοπου και δεν μπορούν να απενεργοποιηθούν. Μπορείτε να ορίσετε στο πρόγραμμα περιήγησής σας να αποκλείει αυτά τα cookies, αλλά ο ιστοτοπός μας μπορεί να μην λειτουργεί σωστά.


Αυτά τα cookies μας επιτρέπουν να μετράμε την επισκεψιμότητα του ιστοτόπου μας και να παρακολουθούμε τις πηγές επισκεψιμότητας, συλλέγοντας δεδομένα. Μπορούν επίσης να μας βοηθήσουν να κατανοήσουμε ποια προϊόντα και ενέργειες είναι πιο δημοφιλή.


Αυτά τα cookies συνήθως καθορίζονται από τους συνεργάτες μας. Μπορούν να χρησιμοποιηθούν για να δημιουργήσουν ένα προφίλ με τα ενδιαφέροντά σας και να σας εμφανιστούν αργότερα σχετικές διαφημίσεις. Αν δεν θέλετε αυτά τα cookies, δεν θα σας εμφανίζονται στοχευμένες διαφημίσεις για τα ενδιαφέροντά σας.

Αποθήκευση